Handelsbetingelser

Dine rettigheder når du handler hos os

På siden her kan du læse, hvilke betingelser der gør sig gældende, når du køber ydelser eller varer af os. Når du indgår en aftale med os, skriver du under på, at du har læst og accepteret disse betingelser. Accepterer du ikke vores handelsbetingelser, kan du desværre ikke købe ydelser eller varer af os.

1.0 Generelle oplysninger

L.O.W Skate Academy ApS.
Emblasgade 175, 1. sal.
2100, København Ø, Danmark.
CVR: 37357022.
E-mail: info@lowacademy.dk.
Telefon: (+45) 42 46 90 40.

2.0 Ansvar

Når du skater med os, bærer du selv det fulde ansvar. Du eller dit barn skal derfor være dækket af egen ulykkes- og ansvarsforsikring.

Tilmelder du dig selv eller dit barn en af vores aktiviteter, fraskriver du dig ethvert erstatningskrav. Dette gælder for alle forhold og aktører, der har forbindelse til aktiviteten.

3.0 Billeder og video

Når du deltager i vores undervisning eller events, kan der blive taget billeder og filmet. Materialet kan blive brugt til at markedsføre L.O.W Academy. For eksempel i form indhold på sociale medier og på vores hjemmeside.

Du giver os retten til at bruge billeder og video, hvor du optræder, til disse formål. Forudsat at dit navn ikke fremgår af materialet.

Kontakt os, hvis der er omstændigheder, der gør, at du eller dit barn ikke må filmes eller fotograferes.

4.0 Priser og betaling

Alle vores priser er i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os retten til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Vi modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay og American Express.

5.0 Medlemskaber

5.1 Månedlig betaling for holdundervisning

Når du køber et medlemskab hos os, køber du adgang til holdundervisningen på vores skateskole. Prisen på medlemskabet afhænger af, hvor mange undervisningsgange, du ønsker hver måned. De købte undervisningsgange kan bruges til og med sidste dag i den måned, de er købt.

Medlemskabet er forudbetalt og fornyes automatisk i starten af hver måned. Du accepterer derfor, at der er tale om en tilbagevendende månedlig betaling. Betalingen sker via betalingskort, og du accepterer derfor også, at vi gemmer dine kortoplysninger.

Hver gang, vi hæver betaling for dit medlemskab, modtager du en kvittering på din mail.

5.2 Skift af medlemskab

Ønsker du at skifte medlemskab, skal du kontakte os via mail.

Ønsker du at skifte til et medlemskab med flere undervisningsgange, kan dette ske med øjeblikkelig virkning. Skal medlemskabet i stedet ændres til et med færre undervisningsgange, kan det træde i kraft fra den 1. i den efterfølgende måned.

Bemærk, at vi skal have besked om den ønskede ændring senest to hverdage, inden du ønsker, at den skal tage effekt.

5.3 Pause af medlemskab

Hvis du ønsker at sætte dit medlemskab på pause, skal du kontakte os via mail.

Pausen kan træde i kraft fra den 1. i den efterfølgende måned. Vi skal dog have besked om pausen senest to hverdage, inden du ønsker, at den skal tage effekt.

Vær opmærksom på følgende:

  • Pauser skal minimum vare en måned og kan maksimalt vare seks måneder.
  • Du betaler altid den første måned efter pausen forud.
  • Eventuelle medlemsfordele er ikke gældende, mens du er på pause.
5.4 Opsigelse af medlemskab

Ønsker du at opsige dit medlemskab, skal du kontakte os via mail.

Bemærk, at der gælder forskellige bindingsperioder afhængigt af, hvor lang tid du har været medlem. Det er dit eget ansvar at opsige medlemskabet i tide. Vi refunderer derfor ikke betaling på baggrund af for sen eller glemt opsigelse.

Vær ligeledes opmærksom på, at du ikke kan skifte medlemskab under opsigelsesperioden. Skifter du medlemskab, vil opsigelsesperioden starte forfra, når ændringen træder i kraft den efterfølgende måned.

De første fire uger (28 dage): I denne periode kan du opsige medlemskabet ved udgangen af den igangværende måned. Dog skal vi have besked om opsigelsen senest to hverdage, inden de fire uger er gået.

Efter fire uger: Herfra gælder der en bindingsperiode på løbende måned + 1 måned. Så afmelder du f.eks. d. 2. i en måned, vil din sidste betaling være d. 1. måneden efter.

5.5 Ubrugte timer

De undervisningsgange, dit medlemskab indeholder, gælder kun i den måned, de er købt. Du kan for eksempel ikke overføre ubrugte timer til en anden måned. Har du svært ved at få brugt din undervisning, kan du altid skifte til et andet medlemskab.

5.6 For mange brugte timer

Registerer vi, at du er kommet til flere undervisningsgange, end dit medlemskab indeholder, kontakter vi dig. Hvis ikke andet aftales vil prisen for den ekstra undervisning blive beregnet ud fra prisen på dit aktive medlemskab. Afregningen vil ske i forbindelse med betalingen af den efterfølgende måneds medlemskab.

5.7 Flyttet eller aflyst undervisning

Det kan ske, at vi er nødt til at flytte eller aflyse en undervisning. For eksempel på grund af vejret eller sygemeldinger.

Hvis du ikke kan deltage i et undervisning af en af disse grunde, vil du blive tilbudt erstatningsundervisning. Enten på et andet hold eller den efterfølgende måned. Kan vi ikke tilbyde dig en erstatning for den manglende undervisning, vil du blive kompenseret for den. Det vil ske i betalingen for den efterfølgende måneds medlemskab.

Har du en eller flere undervisningsgange til gode, når dit medlemskab udløber eller går på pause, kan de bruges den efterfølgende måned. Ved pauser kan vi også kompensere for de manglende undervisningsgange i forudbetalingen for den første måned efter pausen.

Særligt for sølv-medlemskaber: Du vil kun kunne modtage kompensation for aflyst undervisning, hvis to eller flere undervisningsgange er blevet aflyst.

Særligt for måneder med fem uger: Vores medlemskaber er bygget op omkring, at vi hver måned tilbyder fire undervisningsgange på vores hold. Nogle måneder åbner kalenderen dog for, at der vil være mulighed for fem undervisninger. Vi forpligter os dog kun til at afholde fire af disse undervisningsgange. Derfor kompenserer vi ikke for aflyst undervisning, så længe der er afholdt fire undervisningsgange i en måned. Undervisningerne vil som hovedregel blive afholdt de fire første uger i måneden, med mindre andet er meldt ud, eller der opstår behov for at aflyse en undervisning i denne periode.

5.8 Automatisk pause over vinteren

Passer vores indendørs undervisningstilbud over vinteren dig ikke, vil dit medlemskab automatisk gå på pause, indtil dit eksisterende udendørhold kan starte op igen. Pausen vil afhængigt af holdets undervisningstidspunkt vare fra enten den 1. oktober eller 1. november til den 1. marts eller 1. april det efterfølgende år.

5.9 Fortrydelsesret

Hvis du endnu ikke har gjort brug af dit medlemskab, kan du fortryde dit køb inden for 14 dage. De 14 dage gælder fra den dag, du har bestilt medlemskabet.

5.10 Mails og SMS’er

Når du køber et medlemskab hos os, accepterer du at modtage mails og SMS’er, der relaterer sig til medlemskabet. Det omfatter blandt andet information om din undervisning og L.O.W Academys andre tilbud.

6.0 Køb af ydelser

6.1 Booking og betaling

Når du ønsker at købe en ydelse af os, sender du en indledende forespørgsel. Du betaler først, når ydelsen er booket. En ydelse er booket, når det er aftalt, hvornår du modtager den. Dette gælder dog ikke prøvetimer, der betales med det samme.

6.2 Fortrydelsesret

Når du har booket din ydelse, bortfalder din fortrydelsesret. Den vil derfor ikke blive refunderet, hvis du ikke kan deltage alligevel. Du må dog gerne give den til en anden.

Har du købt en prøvetime, har du en fortrydelsesret på 14 dage. Perioden regnes fra den dag, du har betalt for prøvetimen. Fortrydelsesretten bortfalder dog, når du har booket en dato for prøvetimen.

Du skal kontakte os senest 14 dage efter, du har betalt for prøvetimen, hvis du ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret. Vi skal have besked via mail. I din mail skal du tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

6.3 Refusion

Fortryder du dit køb, eller har du krav på refusion af andre årsager, får du dine penge tilbage uden unødig forsinkelse. Og senest inden for 14 dage. Tidsfristen gælder fra den dag, hvor vi modtager din mail om, at du gør brug af din fortrydelsesret. Ved refusioner af andre årsager, gælder tidsfristen fra den dag, hvor vi skrifligt har accepteret refusionen.

Vi refunderer dine penge via den betalingsmetode, du oprindeligt brugte til at gennemføre dit køb. Medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

6.4 Ombooking og aflysning
6.4.1 Ombooking

Finder du ud af, at den bookede dato ikke passer, kan du ombooke den. Du kan dog kun ombooke en ydelse en enkelt gang. Vi skal have besked via mail.

Fristen for at booke en ny dato er kl. 12. på den næstsidste hverdag, inden du skulle modtage ydelsen. Så hvis du har booket en ydelse i weekenden, skal vi have besked senest torsdag kl. 12.

6.4.2 Aflysning fra din side

Bliver du nødt til at aflyse efter fristen for ombooking, skal du ringe til os hurtigst muligt. For eksempel hvis du bliver syg på dagen. Vi anbefaler, at du giver ydelsen til anden, da din booking som udgangspunkt fortsat bindende.

6.4.3 Aflysning fra vores side

Det kan ske, at vi på grund af uforudsete hændelser er nødsaget til at aflyse din ydelse. I så fald kontakter vi dig hurtigst muligt ved at ringe til dig.

Som udgangspunkt vil vi aftale en ny dato for ydelsen som erstatning. Kan det ikke lade sig gøre, vil du have ret til en fuld refusion.

6.4.4 Aflysning på grund af vejret

Sker det, at din ydelse ikke kan gennemføres på grund af vejret, ringer vi til dig hurtigst muligt. Så finder vi i fællesskab en ny dato. Vi refunderer ikke ydelser, der aflyses på grund af vejret.

6.5 Mails, opkald og SMS’er

Når du køber en ydelse hos os, accepterer du, at vi må kontakte dig med information relateret til ydelsen. Dette gælder både i forhold til booking af oplevelsen og opfølgning på din oplevelse. Du kan til enhver til frabede dig, at vi kontakter dig igen.

7.0 Køb af varer

7.1 Betaling for varer

Køber du varer af os, bliver betalingen først trukket på din konto, når de afsendes.

7.2 Levering

Når du køber en vare af os, kan den enten afhentes eller blive sendt hjem til dig.

Varer sendes inden for 48 timer, hvis de er på lager. Ellers sendes de inden for 48 timer efter, vi har fået fået dem på lager igen.

Vi sender til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med DAO, Post Nord eller GLS. Fragtprisen afhænger af pakkens vægt og det valgte fragtfirma. Din ordre vil blive leveret på den leveringsadresse, du har angives ved bestillingen.

7.3 Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på de varer, du køber af os. Perioden regnes fra den dag, du modtager ordren.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du kontakte os senest 14 dage, efter du har modtaget din ordre. Du skal give os besked via mail. I din mail skal du tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du skal returnere din ordre uden unødig forsinkelse. Og senest 14 dage efter, du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb. Se afsnit 7.5 for information om, hvordan du returnerer din ordre.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af ordren.

7.3.1 Varer undtaget fortrydelsesretten

Varetyper, hvor følgende gør sig gældende, indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Fremstillet efter forbrugerens specifikationer.
  • Har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglingen er brudt efter levering, og egner sig ikke til at blive returneret. For eksempel af årsager relateret til hygiejne eller sundhedsbeskyttelse.
7.4 Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af varen. Du skal reklamere i “rimelig tid”, efter du har opdaget en fejl eller mangel. Se afsnit 7.5 for information om, hvordan du returnerer din ordre.

Afhængigt den konkrete situation kan vi gøre en af følgende ting:

  • Reparere varen.
  • Ombytte varen.
  • Give afslag i prisen.
  • Refundere det fulde købsbeløb.
7.5 Returnering

Når du returnerer en ordre til os, er det dit ansvar, at varen er pakket ordentligt ind. Der er også dig, der bærer risikoen for varen, indtil vi har modtaget den retur. Dit risikoansvar starter fra du har modtaget varen.

Gør du brug af din fortrydelsesret, skal du selv betale for returneringsomkostningerne. Er der i stedet tale om en reklamation, dækker vi omkostningerne i et rimeligt omfang.

Din ordre skal returneres til:

L.O.W Skate Academy ApS.
Emblasgade 175, 1. sal.
2100, København Ø, Danmark.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7.5.1 Varens stand ved returnering

Når du har modtaget din ordre, kan du prøve en vare, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Uden at du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi. I teknisk sprog betyder det, at du kan prøve den i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Hvis varen er prøvet på andre måder, betragtes den som brugt.

Bliver en vare vurderet som brugt, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Refusionsbeløbet afhænger af, hvad varens handelsmæssige værdi er, når vi modtager den retur.

7.6 Refusion

Fortryder du dit køb, eller har du krav på refusion af andre årsager, får du dine penge tilbage uden unødig forsinkelse. Og senest inden for 14 dage. Tidsfristen gælder fra den dag, hvor vi modtager din mail om, at du gør brug af din fortrydelsesret. Ved refusioner af andre årsager, gælder tidsfristen fra den dag, hvor vi skrifligt har accepteret refusionen.

Vi refunderer alle betalinger, vi har modtaget fra dig. Har du valgt en anden leveringsform end den billigste, refunderer vi ikke disse ekstraomkostninger. Hvis der er sket en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes den beløbet, vi refunderer til dig.

Vi refunderer dine penge via den betalingsmetode, du oprindeligt brugte til at gennemføre dit køb. Medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde refunderingen, indtil vi har modtaget varen retur. Medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

7.7 Indsigelser & Svartid

Ønsker du at gøre indsigelse kan du sende en e-mail eller ringe til os. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden 48 timer alle hverdage.

8.0 Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

9.0 Klager

Hvis du vil klage over en vare eller ydelse, du har købt af os, skal sende os en mail. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage via EU-Kommissionens online klageplatform.

10.0 Ændring af handelsbetingelserne

Vi har til enhver tid ret til at ændre vores handelsbetingelser. Dog vil de gældende betingelser altid fremgå her på siden.

Handelsbetingelserne er senest revideret den 15. september 2022 (tilføjelse af punkt 6.5).