Kontakt & ofte stillede spørgsmål

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Fandt du ikke det, du søgte, kan du på siden her finde alle mulighederne for at komme i kontakt med os. Du kan let sende os en mail ved at bruge formularen nederst på siden. Vi bestræber os på at svare dig hurtigst muligt og senest inden for to arbejdsdage.

Nedenfor kan læse de oftest stillede spørgsmål om L.O.W Academy, vores undervisning og vores medlemskaber.

Mail: info@lowacademy.dk.
Telefon: +45 42 46 90 40.
Åbningstider: Mandag til fredag fra 12.00 – 16.00.

Spørgsmål og svar

Klik på et emne for at få svar på de oftest stillede spørgsmål.

Generelt

Medlemskab

Undervisning

Hvad er L.O.W Academy?

L.O.W Academy står for Life on Wheels Academy. Navnet kommer af vores mission om at understøtte og forbedre forholdene for at leve “livet på hjul”. Vi ønsker at invitere langt flere ind i skatemiljøet og skabe langt bedre forhold for de danske skatere. Uanset om de står på løbehjul, rulleskøjter eller skateboard.

Under L.O.W Academy-paraplyen har vi blandt andet en skateskole, der udbyder både hold- og privatundervisning og vores egen skateshop. Vi har også en eventafdeling, der arrangerer skatecamps og events for private, og som afvikler workshops og andre events for kommuner og erhvervslivet. Vil du vide mere om os, kan du besøge siden her.

Hvor i Danmark underviser I og laver events?

Vi underviser hovedsageligt i Hovedstadsområdet og rundt omkring på Sjælland. Men vi kan lave events over hele landet. Du kan bruge siden her til at se, hvilke tilbud vi har i din lokale skatepark.

Du kan altid kontakte os, hvis du ønsker et tilbud på et event eller vil høre mere om vores undervisningsmuligheder. Se vores kontaktinformationer nederst på siden her.

Hvor foregår undervisningen?

Undervisningen finder hovedsageligt sted i skateparker og til tider også ude omkring i byen ved forskellige skatespots.

I sommersæsonen, der løber fra 1. marts til 31. oktober, foregår undervisningen udendørs. Ved regn rykkes den hvis muligt til de nærmeste overdækkede skatefaciliteter.

I vintersæsonen fra 1. november til 28. februar underviser vi ved indendørs skatebaner. I tilfælde af godt vejr kan undervisningen blive rykket til en nærliggende skatepark.

Hvilke skategrene underviser I i?

Vi tilbyder både privat- og holdundervisning i løbehjul, rulleskøjter (inline såvel som side-by-side) og skateboard.

Hvilke aldre underviser I?

Vi underviser som udgangspunkt alle aldre, da vi i højere grad arbejder med niveauer. Vi har dog følgende vejledende aldersgrupper for vores holdundervisning: Børnehold (5 til 7 år), juniorhold (8 til 15 år) og voksenhold (18 år og op).

Udlåner I udstyr til undervisning og events?

Du kan sagtens låne udstyr af os, hvis du ikke har dit eget. Du kan til enhver tid kontakte os for lån af udstyr i forbindelse med prøvetimer, privatundervisninger og den første måneds medlemskab. Ved events aftales lån af udstyr fra gang til gang.

Prisen afhænger bl.a. af tidsforbrug og transport.

Skal jeg bære beskyttelse for at skate med jer?

Det er din egen forsikring, der skal dække i tilfælde af uheld. Så det er i sidste ende op til dig selv, om du vil bruge beskytttelse. Vi anbefaler dog kraftigt, at du som minimum skater med en hjelm.

Hvad er baggrunden for jeres priser?

Hos L.O.W Academy bruger flere af os al vores tid på at understøtte og forbedre forholdene for det danske skatemiljø. Blandt andet ved at tilbyde job til de mange dygtige skatere gennem vores skateskole og -events.

Hos os får alle instruktører løn, forsikres mod arbejdsskader og gennemgår løbende uddannelse for at blive bedre undervisere. Det sikrer, at der altid møder engagerede og motiverede instruktører op, som kan give den bedst mulige rådgivning.

Kort fortalt er vi et professionelt idrætstilbud, og det afspejler sig i vores priser. Du kan læse mere om vores arbejde på siden her.

Hvad indebærer et medlemskab af L.O.W Academy?

Medlemskabet er et månedligt abonnement på holdundervisning på vores skateskole. Prisen på medlemskabet afhænger af, hvor mange undervisningsgange, du ønsker hver måned.

Afhængigt af dit medlemskab tilbyder vi rabatter på blandt andet vores webshop og skatecamps. Du kan se de gældende medlemsfordele på siden her.

Hvordan foregår betalingen ved opstart midt i en måned?

Ved opstart midt i en måned, vil betalingen for denne måned afhænge af, hvor meget undervisning du ønsker at deltage i. Prisen beregnes på baggrund af prisen per undervisningsgang for det valgte medlemskab.

Eksempel: Du køber et medlemskab med 4 undervisningsgange til 500 kr., men kan kun deltage i det ene af dem den første måned. Du betaler derfor 125 kr. (500/4) den første måned og derefter den fulde pris fremadrettet.

Hvor kan jeg se, hvor meget undervisning jeg har brugt?

Vores instruktører noterer til hver undervisning, hvem der er dukket op. Så er du i tvivl om, hvor mange undervisningsgange du har tilbage, kan du til enhver tid sende os en mail.

Kan undervisning gemmes til næste måned?

De undervisningsgange, dit medlemskab indeholder, gælder kun i den måned, de er købt. Du kan for eksempel ikke overføre ubrugte timer til en anden måned. Har du svært ved at få brugt din undervisning, kan du altid ændre dit medlemskab.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan komme til undervisning?

Hvis du en uge ikke kan deltage på dit faste hold, kan vi som regel booke dig ind på et andet hold i løbet af måneden. Send os en mail. Så finder vi en løsning.

Bliver du forhindret i at komme til undervisning i en længere periode på grund af sygdom, en alvorlig skade eller lignende, kan vi sætte dit medlemskab på pause.

Hvad sker der, hvis en undervisning bliver aflyst eller flyttet?

Det kan ske, at vi er nødt til at flytte eller aflyse en undervisning. For eksempel på grund af vejret eller sygemeldinger. Hvis du ikke kan deltage i en undervisning af en af disse grunde, vil du blive tilbudt erstatningsundervisning. Enten på et andet hold eller den efterfølgende måned. Kan vi ikke tilbyde dig en erstatning for den manglende undervisning, vil du blive kompenseret for den.

Vær opmærksom på at der i måneder med fem uger gælder særlige omstændigheder. Læs mere om dem i vores handelsebetingelser under afsnit 5.7.

Hvad sker der, hvis jeg ikke kan deltage på jeres indendørs hold over vinteren?

Dit medlemskab vil automatisk gå på pause, indtil dit eksisterende udendørhold kan starte op igen, hvis vores indendørs undervisningstilbud ikke passer dig. Afhængigt af om holdet har undervisning før eller efter kl. 18, vil pausen vare fra enten den 1. oktober eller 1. november til den 1. marts eller 1. april det efterfølgende år.

Hvordan skifter, pauser eller opsiger jeg mit medlemskab?

Du skal kontakte os via mail, hvis du ønsker du at lave ændringer i dit medlemskab. Vi skal have besked om eventuelle ændringer senest to hverdage, inden du ønsker, at de skal tage effekt.

Du kan læse alle de gældende vilkår for at ændre dit medlemskab i vores handelsebetingelser. Se afsnit 5.2, 5.3 og 5.4.

Hvad er jeres tilgang til undervisning?

Udgangspunktet for vores undervisning er at lære dig, hvordan du bliver “skater”. Vi ønsker derfor ikke blot at gøre dig god til at skate, men også introducere dig for – eller styrke dit forhold til – skatekulturen.

Vores vigtigste succeskriterie for din undervisning er, at du løbende bliver bedre. Det er nemlig vores erfaring, at det er succesoplevelserne ved at lære noget nyt, der er den største glædes- og motivationsfaktor i skatesporten. Ligesom at det i høj grad vores mål om at lande nye tricks eller klare nye forhindringer, der definerer skatekulturens fællesskab.

I sidste ende er målet med undervisningen, at du føler dig i stand til at skate både i og udenfor skateparkerne. Og at du på egen hånd kan udvikle dig som skater. For så kan du udnytte den store frihed, som skatesporten tilbyder, og dermed leve “livet på hjul”.

Hvordan foregår holdundervisningen?

Vores holdundervisning er inddelt i tre aldersgrupper: Børn (5 til 7 år), juniorer (8 til 14 år) og voksne (18 år og op). Aldersgrupperne er dog kun vejledende, da vores erfaring er, at du får mest ud af at modtage undervisning med skatere på dit eget niveau. Derfor starter du altid med at komme til en prøvetime, så vi sammen kan finde det hold, der passer dig bedst.

Vores hold varer to timer, og vi går efter, at der makismalt er otte elever per instruktør. Det sikrer dig, at der altid er tid til individuelt fokus i løbet af undervisningen.

Hvordan foregår en privatundervisning?

Privatundervisning tilpasses altid dine behov. Du vælger selv, hvor og hvornår den skal finde sted, og hvad der skal øves. Så sørger vi for at tilrettelægge undervisningen, så du får mest muligt ud af den. Vi anbefaler særligt privatundervisning til dig, der aldrig har skatet før, eller som ønsker hjælp til at forbedre din teknik.

Hvad gør I ved dårligt vejr?

I sommersæsonen fra 1. april til 31. september rykker vi ved dårligt vejr undervisningen til de nærmeste overdækkede skatefaciliteter, hvis det er muligt. Er det ikke en mulighed, vil undervisningen blive aflyst.

Hvis en undervisningen flyttes eller aflyses, får du besked via SMS senest to timer før undervisningsstart. Hvornår udmeldingen kommer, afhænger i høj grad af, hvor sikre DMIs prognoser er, så vi ikke flytter undervisningen unødigt.

I vintersæsonen fra 1. oktober til 31. marts underviser vi ved indendørs skatebaner.

Hvor kan jeg se, hvornår mit hold har undervisning?

Når du køber et medlemskab, modtager du en mail, hvor dit faste hold fremgår. Vi sender dig selvfølgelig også gerne en oversigt over alle vores aktuelle holdtilbud, hvis du ønsker det.

Afholder I undervisning i skolernes ferier?

Vores hold er altid åbne i skolernes mindre ferier (vinterferien, påsken og efterårsferien) og i større ferier. vi holder kun undervisningsfri mellem jul og nytår som udgangspunkt.

Privatundervisninger, events og andet afholdes på alle tidspunkter efter aftale.

Hvad gør jeg, hvis jeg glemmer noget?

Vi anbefaler, at du hurtigst muligt tager hen til det sted, hvor undervisningen fandt sted, for at se, om det glemte stadig ligger der. Ligger det der ikke, så send os en mail. Det kan være, at instruktøren har taget glemte sager med hjem.

Hvad gør jeg, hvis jeg har haft en dårlig oplevelse?

Skulle det ske, at der er noget, der ikke lever op til dine forventninger, skal du kontakte os hurtigst muligt. Så vil vi gøre vores for at udbedre problemet og forhindre, at det opstår igen.

Kontaktformular

  • Kontaktoplysninger

  • Nyhedsbrev

  • CAPTCHA